Min livstil

Efter denna sommaren med diverse kroppsliga problem, total kost kollaps och en del alkohol så tog jag ett beslut om att en gång för alla förändra min livsstil. Tål man inte mina val så är det synd men inget jag lider av, vänner stöttar annars så är det inga vänner helt enkelt. Jag säger nej till alkohol samt socker och det farliga fettet. Varför? Jo för att jag vill må mitt bästa jag, jag vill inte få ångest över att jag har tuggat i mig en massa skit eller för att jag har druckit för mycket eller alls. Jag vill inte vara en sur och tvär mamma bara för att jag inte väljer att ta hand om mig själv. För rent ut sagt så blir jag en ragata, jag blir mega känslig, sur och irriterad med totalt noll med tålamod. Är det värt det när det går runt i en ond cirkel och det drabbar barnen lika mycket som mig? Absolut inte.
Jag vill slippa att ha ont i kroppen pga bland annat övervikt för det är just det jag har, ont som bara den. Jag vill träna upp kroppen så att jag slipper att ta till läkemedel för att slippa att ha ont. Så nu har jag gått in i en challenge som går ut på att förändra just det jag vill förändra. Noll socker, farligt fett och alkohol, träning på det. Absolut kan man få unna sig, OM jag väljer att göra det. Detta kommer att pågå i minst 1år, längre om det krävs. Idag är jag på dag 2, reningsfasen är över och nu börjar jag om med att ge kroppen bra näring. I 1 år hoppas jag att jag kan programmera om huvudet så att jag kan hålla mig till min plan, på 1 år vill jag vara smärtfri och må mitt bästa jag. 
Kommer att uppdatera er under resans gång, ger mig ej varje vecka för det är inte där mitt fokus ligger, jag kommer att gå ner i vikt absolut men detta är så mycket mer att det är svårt att sätta ord på det. Jag är 37 år, är fyrabarnmamma som jobbar en himla massa (snart), jag kommer knappt upp ur sängen pga smärtan. Det är rent utav pinsamt. Nä nu kör jag på mot mitt bästa jag, fysiskt som psykiskt och har folk problem med det så får det stå för dem. 
Nu ska jag få igång dagen ordentligt, hämta dottern och sen blir det fix här hemma innan jobbet kallar/L


Maria
2019-08-16 @ 10:38:12

Du är stark så du fixar detta! Bara ta en dag taget så är du snart i mål! 💖

Svar: Det ska jag göra och tack så mycket för dina fina ord 💖
Linda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0