Två veckor med viktväktarna

Alltså jag är så glad över att jag gick med i viktväktarna då tänket kom tillbaka direkt. Kör jag stenhårt? Nej det gör jag inte, jag unnar mig men jag trycker inte i mig som tidigare. Äter jag pizza? Ja det gör jag, men jag äter en halv fryspizza med mycket grönsaker till istället för en pizza på pizzerian. Äter jag på Max/MCD? Ja det gör jag men jag väljer med omsorg vad jag äter och det är inte ofta. Jag gör medvetna val om vad jag stoppar i mig helt enkelt. Jag gör inte detta för att komma i ett par st 36 i byxor utan jag gör denna livsförändring för att jag ska slippa mediciner, diabetes, högt blodtryck och hur vackert det än är med muffinsmage så är det allmänt känt att bukfetman är farlig för alla men främst för kvinnor. Jag har 4 barn som jag vill vara kvar hos länge, jag har en skyldighet att göra mitt bästa för just mig, ge mig själv bäst förutsättningar till vara mitt bästa jag, mamma, sambo och vän. Mår man inte bra i sig själv och bara ser negativt hela tiden ja då blir världen negativ så här kör vi med positivt tänkande.
Men i alla fall så kommer här veckans resultat: 
Fattar ni? Jag har gått ner över 20kg sen i maj, hur grymt är inte det egentligen?! Jag vill nå en normalvikt så att jag kan få min operation jag så enormt mycket behöver för att rädda både rygg och axlar. Har en bit kvar som sagt men är så stolt över mig själv och att jag inte har blivit manisk. 
Tack älskade S för att du kom hit med vågen idag då jag är strandad här hemma. Det betyder mycket att jag har ditt stöd och att du puschar mig när det är pest och pina. All kärlek!
Nä nu ska jag fortsätta rengöra filtarna till fläkten så att det är gjort. Ha en underbar dag och ta hand om er/L



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0