Hejsan hopp ett långt inlägg kommer här...

Skulle ju ha lagt upp mitt resultat i onsdags men jag hann helt enkelt inte med det och igår var jag upptagen ifrån morgon till kväll så då blev det inte av i heller. Hur gick det då? Jo jag fick mitt första plus, hela +0,1. Det är ett besök på toan ochhelt ärligt så var jag överraskad över att det var ett så pass litet plus. Trodde att det skulle vara mycket mer, trevligt med positiva överraskningar. 
Var på julbord med sambon och hans jobb i lördags och då blev det en hel del mat samt alkohol. Det blev katastrof för min mage som havererade totalt och är inte okej ännu. Galet vad fett och för mycket salt kan ställa till det, speciellt med kombinationen med alkoholen som jag inte har druckit på flera månader. Men jag har lärt mig min läxa och helt ärligt jag gråter inte floder, är inte så glad i julmat så har inga problem med att välja bort det. Så till jul kommer jag att föra bra mat till mig och Dahlia som också har problem med sin mage. Likadan mat men ändå inte, kycklingfärs istället för blandfärs, korv med hög kötthalt istället för mycket fett etc. Varför göra sig själv illa och lida hur länge som helst när man kan välja att må bra och äta gott ändå? 
Igår var jag och min underbara vän Susanne i Kristianstad på äventyr. Vi gjorde kosmetiska ingrepp genom att fixa ögonbrynen hos en otroligt duktig tjej. Tack våra familjer för julklappen i förskott ♡ Det blev kanon på oss båda även om dem är mörkare nu än vad dem kommer att vara när det är läkt. La upp en bild på oss Instagram och Facebook, kan säga att det tog inte lång tid innan jag fick meddelande om att man ska vara nöjd med hur man ser ut och varför göra om sig själv etc. Trötta mig säger jag bara!!! Mina ögonbryn är svåra att måla till själv och den som lyckas bäst efter en massa svordomar är min äldsta dotter, släpper jag ner håret så syns dem inte alls så nu valde jag att göra detta istället för att lägga en massa pengar på färgning, andra produkter, penslar etc etc. Jag valde att göra detta istället för att lägga en massa tid på att sminka mig varje dag för att ens ha synliga ögonbryn. Men vet ni vad? Det är mitt liv, mina val och min kropp. Allt handlar inte om vilka signaler jag ger till mina barn. Mina minsta tjejer skrattade åt mig och sa att jag var tokig, att jag var fin innan och fin nu. Min äldsta tycker att det är fint och att jag ser yngre ut, hon följer inte strömmen utan går sin egen väg. Måste folk analysera allt? Så svaret utöver det ovanstående är följande: varför i helvete sminkar du dig varje dag om du nu är så perfekt i dig själv? Varför förbättrar du ditt utseende och redigerar dina bilder om du är så perfekt. Att kasta sten i glashus är inte attraktivt. 

Jag jobbar i helgen och då hinner jag inte skriva här, så jag kommer att lägga upp tidsinställda inlägg om lite tankar jag har om min resa. Vad mina del och slutmål är etc. Men nu får ni ha en trevlig fredag så ska jag sätta fart och röja, har många rum som ska renoveras så att barnen kan få sina rum som dem vill/L



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0