Valborg

Detta är verkligen inte min dag idag alltså!,,, 
Först så sover man som en kratta, Dahlia vaknar flera gånger under nattens resa så redan där vet man hur dagen kommer att bli. Ella kom iväg till skolan i tid som vanligt, fick bara påminna henne om gympapåsen, regnkläderna osv osv si så där tusen gånger. 
Roxie åt riktigt bra till frukost, happy happy på det :) bultade på henne en massa kläder då hon ska på utflykt med. Dagis. Vädret är inget man hurrar för direkt. Fick iväg henne och jag, Dahlia (i vagnen), Lovelie och min älskade vän C och hennes E gick ut på vår morgon promenad. Blev 5km idag, inom affären på vägen hem och när vi väl kommer hem så trampar jag fel i trappan och vrickade foten lite lätt. Men grattis liksom, vad. Ska mer hända....
 
Myser med en yrvaken fisunge (den ungen kan verkligen konsten att gasa) och väntar på att kaffet ska bli klart, kaffe är ett måste när det är kallt ut!!!!
När Dahlia har fått nog av mysandet så ger jag mig på diskmaskinen. Jo men visst, helt ärligt Linda vad trodde du egentligen. Det är lite som att Dahlia och diskmaskinen hör ihop för så fort man öppnar den så kommer hon i full fart. Klättrar, ska vara snäll och ta ut allting man precis har satt in och ja ni förstår själv! Hon tappar fästet och faller, otroligt graciösa jag ska fånga henne och får kanten på diskmaskinen mitt på smalbenet, ni vet den där vassa kanten. Behöver jag säga att jag ville svära högt, men icke lämpligt med en fullt skrattande Dahlia i famnen. Hon är ta mig katten inte rädd för någonting! Att ha henne med när man duschar är som ett mindre maratonlopp, lite som att vara en hamster som springer i ett hjul mitt i en krigszon. Ni förstår att många undrar varför jag inte tränar mycket cardio, jag behöver inte det. Dahlia hjälper mig med den biten. Jag har gått ca 10 000 steg innan kl 11 på förmiddagen så ja ni kan ju tänka er att hon rastar sin mamma rejält.
 
Åter till kaoset. Ställer mig och fixar lunch, Dahlia står vid en som vanligt. Provsmakning heter det med finare ord. I våra öron är det mest gälla skrik så fort hon inte får smaka. Huvudvärk var dag, ja med dom gälla tonerna så kan man inte ha annat. Nå ja jag fixar och fixar, ska låta pastan rinna av, skakar lite och vips så har mer än hälften hamnat i vasken. Vad är oddsen liksom?!!! Dahlia tycker att allt är otroligt skoj så hon skrattar, Lovelie tittar på mig precis som om jag vore galen och jag kan bara skratta. 
Ger Dahlia mat först så att hon lugnar ner sig lite, eller med sannare ord ett desperat försök till att få lite matro utan att en liten Dahlia snor mat från en. Det gick så där, för mammas och pappas mat är alltid godare än hennes egna. 
 
Nu springer hon runt med mössan på huvudet, Lovelies koppel i högsta hugg, en gummistövel på och på fel fot dessutom, ja detta är ju bara andra gången idag som hon gör detta. 
Tack och lov att Ella kommer hem om 50 minuter då kanske jag hinner andas lite mellan varven i alla fall. 
 
Btw! Jag önskar mig en kopp kaffe på ett fik i lugn och ro när jag fyller år. Ja plus lite annat skoj.
Nä nu måste jag rusa, ungen har lyckats få upp grinden till trappan. 
Glad Valborg på er
Jenny
2013-04-30 @ 21:53:14
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Hahaha, ja det är rätt så skönt att man kommit ifrån den där småbarns-terror-åldern, även om den har sin tjusning den med (jodå, du kommer också att tycka det - om några år!)
Hoppas du fick en mysig Valborgskväll i alla fall

krameli




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0