Enkelhet...

Att vända på sitt tänk när det gäller mat är inte det lättaste och även om jag använder mina barn som motivation så blir det lätt att jag skiter i mig själv. Med att använda mina barn som motivation är att jag vill lära dem att äta hälsosamt, att dem ska välja mer hälsosamma val helt enkelt. Likadant är det med motion, det ska vara naturligt och något som får en att må bra.  
Därför försöker jag att hitta det där lilla enkla som gör att jag faktiskt får i mig mat. Det kan så klart vara mat från kvällen innan eller så kan det vara makrill på knäckebröd eller varför inte denna:
Lätt ett bra tips och väldigt gott är det. Äter det på knäckebröd eller i en sallad. Kan även lägga det k ett pita- eller varför inte ett tackobröd med en massa goda grönsaker. Det tar ingen tid att göra och därför blir det av. Jag har så mycket att göra varje dag att jag undrar hur jag ens har hunnit jobba tidigare. Så med enkelhet kommer lösningen på mina problem. Sen så har jag min älskade crockpot som är perfekt när man är många i familjen. Dock försöker jag att göra maten så hälsosamma som möjligt men det är inte alltid lätt. Men skam den som ger sig!

Har en sån grym träningsvärk att det finns inte, jätte bra är det men herre gud det känns som att en snigel ska "springa" ifrån mig. Är ute och går varje dag, träningen har jag fått vänta med så jag måste besöka Take Care för att få loss nerven som inte vill som jag, svårt att träna korrekt när man nästa dag har så ont att man knappt kan ta sig ner ifrån ovanvåningen. Har haft problem länge men trodde att det skulle försvinna med träningen då det kommer och går. Nåja det löser sig och det brukar gå snabbt när man väl tar tag i det. Tyvärr så är det dyrt så man blir direkt inte rik när man gör sånt här men nu har jag inget väl. Hälsan framför allt.
Nä nu ska vi åka iväg på middag och en mysig kväll hos dem bästa/L



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0