Sömnlöshet och insikter

Hade Dahlia bredvid mig i sängen och att en sån liten varelse kan ta så stor plats i en dubbelsäng är helt otroligt. Jag menar hon är strax över metern och inte speciellt bred men när hon sover ja då blir hon en jätte.

Med tanke på att jag har fått en fot eller hand här och där under natten så har jag sovit dåligt och därmed kom tankarna. Det fungerar inte som jag har det nu och jag är den enda som kan ändra på det hela. Det måste ske drastiska förändringar och jag måste sätta mitt mående först. Mår jag bra så mår barnen bra vilket är en enkel ekvation om man tänker efter.
Folk får bli hur sura och arga som helst, har man inte förståelse för detta så har man inte i mitt liv att göra längre. Varför ska jag rätta mig efter alla andra hela tiden för, varför ska jag sätta mina känslor och mående sist? Varför ska jag ta respektlösheten och ignoransenhela tiden? Men framför allt varför har jag låtit det bli så här? Blir så trött på mig själv ibland eller rätt ofta men med insikterna så kommer jag fram till en del och med dem ska jag gå framåt.

Nä nu är det dags att äta frukost och sen blir det att fixa till Roxie som ska på kalas. Idag blir det städ och mys på schemat och sen så får vi se hur omvärlden reagerar på mina beslut. Lär bli ett jäkla liv misstänker jag men som sagt har försökt i flera år och det blir inte bättre/L♡




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0