Vändning.

Jag har under en längre tid funderat på hur jag vill göra med min blogg. Ska jag lägga ner den eller ska jag fortsätta, om jag fortsätter hur ska jag då lägga upp det.
Så efter många om och men så har jag bestämt att denna bloggen kommer att handla om min resa till ett bättre mående. Ett bättre mående så väl fysiskt som psykiskt då det är mycket som händer runt omkring mig samt mina barn på olika vis. Jag kommer inte att skriva om mina barn utan endast utifrån mig själv, mina känslor, min viktresa osv. 

Just nu lider jag av kraftig fetma, väger si så där 33kg för mycket vilket skadar mig väldigt mycket fysiskt men även väldigt mycket psykiskt. Många pratar om att man ska älska sig själv och sin kropp, jag håller fullständigt med. Vi alla är vackra oavsett hur vi ser ut. Dock anser jag att jag måste göra något innan jag sitter där med diabetes och andra sjukdomar som kommer som en följd av min sjukliga fetma. Jag har ont varje dag, en smärta som blev värre ju störrw jag blev. Visst jag har redan gått ner ifrån 108kg till 93kg. Men jag väger 93kg till mina 158cm över jorden, det säger en hel del om hur illa det är. Jag vill kunna leka med mina barn, jag vill lära dem att ett hälsosamt liv är allt annat än tråkigt. 

Så ja nu får ni följa min resa om ni känner för det. Jag lär svära, gråta och så vidare men det är så resan går till. Men det är skönt att detta beslutet är fattat.
Ha en trevlig fredag/L
Jenny
2018-09-21 @ 11:38:50
URL: http://jennysviktigaliv.se

Åh vännen! Vi står liksom lite i samma sits. Jag ska bara åka ner till Grekland en vecka, sedan är det dags även för mig att ta tag i det här. Kolla på Mia Skäringers: "Kroppshets" på Svtplay (3 avsnitt) om du inte gjort det, den fick mig att fundera väldigt väldigt mycket på hur jag själv låtit omvärlden få mig att jaga hela livet ... men nu får det vara stopp på det och jag ska se till att börja vara snäll mot mig själv och tycka om mig själv. (skrev en del om detta i bloggen igår kväll och vågade knappt lägga ut det) kram kram

Svar: Finns här för dig <3 det är lättare när man har någon som förstår när man går igenom denna resa som man gör. Jag tycker om mig själv på ett sätt då jag bryr mig inte om vad andra tycker men på ett sätt så bryr jag mig då jag själv inte gillar det jag ser när jag tittar på mig själv. Jag vill sluta att misshandla mig själv och ge mig en chans att må bra samtidigt som jag ger mina barn ett sunt synsätt. Vi fixar detta, kramar
Linda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0