Börjar bli smått irriterad nu.

Jag vet om att man ska älska sig själv, att man får se ut precis som man själv vill och att det ska accepteras. Jag är helt inne på det själv och MIN resa handlar inte om det alls, det handlar inte om att bli så smal att ett löv döljer en. MIN resa handlar om att må bättre rent hälsomässigt! Jag vill inte lida av högt blodtryck då jag tidigare fått äta en stor dos med blodtryckshöjande medicin för att ens kunna stå upp utan att svimma. Jag vill inte få diabetes som jag ligger på gränsen för, jag vill inte ha så ont att jag gråter på nätterna för att smärtan är så intensiv bara för att jag har städat eller burit min snart 8:a månaders lilla son mycket. Jag vill inte gå omkring sur och irriterad pga smärtan, jag vill inte trilla i trappan för att knäna ger vika. Dessa är mina anledningar till att jag vill och måste gå ner i vikt. Inte för att omvärlden tycker att man ska ha size zero, jag skiter fullständigt i vad andra tycker hur jag ska se ut, jag ser ut som jag vill så länge det är på en hälsosam nivå. 

Att jag sen blir smal på köpet, ja det är ett plus. Skulle det inte bli så, ja då gråter jag inte floder. Jag är i och för sig trött på att känna mig uttittad men det är andras problem och inte mitt, jag kan vifta bort det. Där emot så kan inte mina barn det och varför i helvetet (ja nu svär jag) ska jag inte lära mina barn att vara hälsosamma, att motionera för att det gör så att man mår bra, att nyttig mat är god mat och att man äter med måtta? Dem får lära sig att dem är perfekta som dem är och ingen kan ta det ifrån dem. Så ni som måste kommentera att det är sjukt att jag gör min resa ta reda på en gnutta fakta innan ni yttrar er så är ni snälla. 
Att vara hälsosam betyder inte att man är trådsmala, man kan vara kraftig och vara hur frisk som helst och man kan vara trådsmal och hur dålig som helst hälsomässigt. 
Jag kommer aldrig att bli trådsmal, jag har för mycket former för att kunna bli det, jag har dessutom fått 4 barn och det sätter sina vackra spår. Jag är full med bristningar, både på mage och lår, tja varför inte jag är lite av en tiger sägs det. Jag har världens finaste muffinsmage som är skapad av mycket kärlek och en jäkla massa god mat. Den lär aldrig försvinna och det vill jag inte i heller, jag vill bara hålla mig frisk och slippa en massa sjukdomar. 
Nä nu ska jag njuta av en kväll med min fina familj/L



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0