Många försök, kost och så.

Livets som småbarnsmamma är spännande, fyllt med oändlig kärlek och närhet. Men även kantat av sömnbrist, kräk på kläderna samt bröstmjölk lite här och där. Idag är det sömnbristen som styr dagen, Jaze har inte sovit några längre stunder alls så jag har fått minimalt med sömn. En zombie är vacker om man nu ska jämföra men det bjuder jag på. Kan säkert knäcka extra som fågelskrämma om man får ta med sig barnen.

Under dem här vakna timmarna så har jag funderat på hur lätt man sjunker in i dåliga vanor. Som nu när jag ammar så blir det lätt att jag blir sittande och under längre perioder och då stoppar jag i mig en massa skit, mest choklad men även en massa annat enbart för att hålla mig vaken. Jag vet om att det inte ger den energin jag vill ha samt behöver men ändå blir det så. Jag tror helt enkelt att det beror på att skräpmaten ger en snabb ökning av blodsockret som sen sjunker och jag kan somna utan problem. Om det är så här vet jag inte, jag bara spekulerar då jag retar mig på mig själv då jag vet att det leder till ett sämre mående.
Har ni något tips om vad jag kan äta istället? Det måste kunna stå framme så att jag kan nå det när jag ammar, tänk plockmat då jag tar bit för bit. Hade varit evigt tacksam då jag vill vända på denna negativa trenden.
Att skriva detta inlägg tog tid att skriva men efter många försök så är det klart. Tar tacksamt emot era tips och ni kan skriva på Messenger om ni inte vill kommentera här/L♡



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0