Livet som 4 barns mamma

Efter en lång och jobbig förlossning med lunginflammation så fick vi träffa vår älskade son Jaze ♡ Han mådde kanon men det var värre med mig. Blev inlagd på förlossningens vårdavdelning med antibiotika intravenöst i flera dagar samt att jag hostar upp en massa blod. Det gör jag i och för sig än idag så jag har en pepflöjt att andas i så att jag ska få upp det. Tyvärr så kan det sitta i väldans länge men jag är hemma i alla fall och det är de viktigaste.

Livet som 4 barns mamma nockade mig lite, att det kunde vara en sån skillnad. Jaze är världens snällaste som knappt skriker om han inte får mat snabbt nog eller har magknip så klart. Där emot så har dem två mellersta ballat ur ordentligt så där jobbar vi på att finna balansen. Värst är det för Dahlia som är van vid att vara minst samt att ha en massa egentid med mig. Så nu blir det att se till att hon får sin tid med mig för sig själv även om det bara är för en liten stund. Nu äter Jaze var 4:e timme oftast så nu blir det lättare.
Tänk att han blev en månad i söndags, tiden går så fort och han utvecklas lika fort. Var på bvc och läkarbesök igår och vilka lovord han fick. Amningen fungerar trots att han får ersättning upptill om han inte blir mätt. Äntligen får jag uppleva hur det är att amma, fortsätter så länge det fungerar och han är nöjd. Ingen press och jag måste slappna av och inte bli stressad. Det är okej med ersättning.
Nä nu ska jag passa på att vila då Dahlia är på kyrkis och Jaze som har haft magknip sen tre inatt och bara sovit fem minuter här och där sover äntligen, peppar peppar ta i trä.../L♡



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0