Det där med helg.

Är det lördag eller är det vanlig vardag? Ja den frågan kan jag verkligen ställa mig då dagarna känns likadana. Det blir väl lätt så när man är mammaledig men det ska jag försöka ändra på. Jag har en plan men den kommer jag att skriva om i ett eget inlägg.
Idag så har jag mycket på mig. Dahlia ska på kalas så hon ska fixas till, Ella får vara med henne där då jag varken vågar eller vill ta in Jaze på busfabriken. Vad skulle jag göra utan henne ♡ Dahlia har fått för sig att springa iväg när hon blir ledsen så Ella får vara med för säkerhets skull.
Roxie och jag ska åka till Ö&B under tiden. Får ta med mig amningskudden så att Jaze kan få mat, han är lite orolig i sin amning så kudden hjälper en massa. Har haft en mjölkstockning som jag tack och lov fick bukt på i tid. Envisheten är bra ibland. Sen får vi se om det blir Maxi eller City gross, veckohandling står med på schemat så att jag slipper det sen. Ja det är då inte konstigt att man är slut som artist kl 19 på kvällen. Tackar min lyckliga stjärna för att Jaze äter mellan 20-21 och sen sover till 05. Han skämmer bort mig rejält på den fronten så jag hoppas att det håller i sig då det gör att jag orkar med allt.
Hemmet måste fixas och med tanke på hur det är så vilar allt på mig känns det som. Att jag ammar och sitter fast i en timme åt gången gör ju inget, att Jaze har kommit in i en period där bara mamma gäller gör iheller inget för röran springer ingenstans och om man har fixat så kommer röran tillbaka lika snabbt, jag hinner inte med. Tänk om man bara kunde vakna och allt var fix färdigt, så underbart det hade varit. Tänk om alla kunde hjälpas åt att hålla i ordning. Ibland har jag en sån lust att bara blåsa ut hela huset, slänga allt och bara ha det man absolut behöver och inget mer. Leksaker som bara ligger slängda överallt har andra barn mer glädje utav, likaså med kläderna osv. Nä det är dags för en förändring vare sig dem andra vill eller ej och den startar idag! 
Nu ska jag dricka upp mitt kalla kaffe, ge barnen frukost och passa på att duscha när Jaze sover. Ha en toppen lördag/L♡



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0