Spännande värre

Tänk att när man väljer att förbättra sin levnadsstandard och sätta sin hälsa främst så är det fel på det. Jag är väldigt överviktig fortfarande trots att jag har gått ner 26kg om inte mer då jag har gått ner allt jag gick upp under julen samt 0,1 till. Dock är det onsdagens resultat som räknas. Jag är överviktig, jag är vacker som jag är, jag räknas oavsett hur jag ser ut. Har aldrig gått andras väg utan enbart min egen vilket jag försöker lära ut till mina barn så fort det går. Jag får mycket skit för min hälsoresa, det är inte enbart en viktresa utan jag måste verkligen ändra mitt levande för att hålla mig frisk. Jag vill lära mina barn att ta hand om sig själv, att dem ska prioritera sin hälsa oavsett hur dem ser ut. 
Jag är jag, jag är helt för att man ska få se ut som man själv vill. Ingen annan har rätten att säga till dig hur du ska se ut eller hur du ska leva ditt liv. Svårt som fan, jag vet. Jag mår skit som jag har det nu, varken kropp eller hjärna mår bra och då tar jag hand om det. Mina barn förtjänar en glad, frisk mamma som orkar mer, vill mer och är en bättre mamma. Jag är ingen bra mamma om jag låter mig att må dåligt, vilka signaler ger jag då till mina barn!!! 
Jag vill förminska mina bröst då dem är tunga och jag har fått problem med min rygg/nacke och axlar pga dem. För att få hjälp med detta utan att behöva punga ut med enorma summor själv så måste jag vara normalviktig, det är ett krav helt enkelt och nej dem minskar inte bara för att jag gåtor ner i vikt. Minskar dem 2 storlekar så blir jag glad men det hjälper inte.
Jag vill inte få diabetes, klarar mig alldeles utmärkt utan det. Samt alla andra sjukdomar som faktiskt kommer av dålig hälsa. 
Att folk ger sig rätten att tala om för mig att jag är ett dåligt föredöme för mina barn borde ge sig själv en käftsmäll. Talar jag om hur du/ni ska leva ert/era liv? Nej det gör jag inte och planerar inte att göra det i heller. Så nej ni har ingen rätt att klanka ner på mig bara för att jag tar tag i min hälsa och för att jag lär mina barn att deras hälsa, lycka etc är viktigast. Jag blir rent av mörkrädd att ni har mage att bara yttra er. Alla människor är vackra precis som dem är, jag är vacker nu trots över 20 kilos övervikt. Men mår man ruttet på insidan så är det stora varningsklockor som jag inte tänker ignorera.

Med detta sagt så är det spännande värre ett jag har satt ihop ett träningsprogram för 1 månad, en mjukstart med fokus på kontroll och noggrannhet. Är så taggad och börjar imorgon redan. Heja mig ✌/L



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0