Fredags mys

Att man aldrig lär sig och varför är man så himla dum mot sig själv? 
Det har varit jul, vad har jag gjort då? Jo ätit som en ko med fyra magar. Jäklar vad jag har ätit och en massa socker har det blivit. Resultatet, magsmärtor deluxe och än har den inte blivit bra alls. Var de värt det? Absolut inte, gott är det och jag njöt men denna smärtan önskar jag ingen. Att ligga dubbelvikt för att det känns som att någon vrider om magsäck plus tarmar allt vad dem kan önskar jag ingen. Så nu är det nog, jag tänker inte må så här igen och även om jag kommer att unna mig så tänker jag försöka undvika allt för salt och fet mat samt allt annat som triggar min mage på fel sätt. 
Idag blev det kycklingfilé med potatis samt sallad och chilibea till kvällsmat. Helt perfekt och dessutom har jag till lunch i 3 dagar med. Hela helgen är planerad ifrån morgon till kväll och vet ni det är så skönt att lägga kanske en kvart tjugo minuter på att planera tillsammans med familjen. Lägga in allt i appen och veta att det är bara till att äta och njuta. Nu slipper jag tänka på det och kan fokusera på annat. Jag jobbar dessutom i helgen och där med är det lättare att hålla allt med. 
Så fort magsmärtorna försvinner så ska jag komma igång med motionen och träningen. Tänk att det ska vara så svårt att komma igång med något som gör att man mår så bra. Galet hur man fungerar egentligen. Kommer även att jobba med det mentala, känner att jag behöver läsa på om stresshantering då stress är något som får mig att må väldigt dåligt. 
Nä nu kallar sängen, klockan ringer tidigt imorgon. Ha en trevlig fredag och god fortsättning/L




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0