Vem ger dig rätten att kommentera min kropp???

Jag är väldigt noga med att lära mina barn att man inte ska kommentera andras utseende och att vi alla är vackra på vårt eget vis. Alla är unika oavsett hur man ser ut. Därför blir det extra svårt att förklara för min 5 åring varför en kille kommenterade mina bröst på Maxi här om dagen och varför jag såg så arg ut. Fick förklara att vissa människor förstår helt inte bättre. Att jag var arg för att vissa människor inte har kommit längre i sitt agerande och uttalanden. För att ingen har rätten att kommentera någons kropp. Att det är fel för vi kommenterar ju inte hur han ser ut osv. 

Dahlia accepterade denna förklaringen med att säga att du är perfekt mamma och fortsatte att mumsa i sig sin korv. Själv hade jag tappat aptiten och var mest arg. Jag borde ha sagt något där och då istället för att spänna ögonen i honom vilket i för sig är rätt talande då kompisen tittade ner i marken. 

Jag förstår inte vem det är som ger andra rätten till att kommentera min kropp. Ingår det inte i uppfostran att lära sina barn vad som är lämpligt och vad som är olämpligt? Jag förstår helt enkelt inte. Ja jag har stora bröst, ja dem hänger, jag har fött tre barn och även om jag inte har kunnat amma speciellt länge så har det ändå satt sina spår, det finns något som heter gener och ja listan kan bli lång. Oavsett så är det tillräckligt jobbigt utan att få höra att hennes bröst måste hänga mycket. Jag vet inte om du är avundsjuk eller vad ditt problem är men några hjärnceller kan där inte finnas.

Alla människor, män som kvinnor är kritiska till sitt eget utseende och inte fan (ja nu svär jag) hjälper det när någon tar sig rätten att kommentera ens kropp. Det finns människor som tar väldigt illa vid sig och börjar må ännu sämre och kan till och med skada sig själv just på grund av dina ord. Så vem ger dig rätten att kommentera någon annans kropp??? 

Jag är inte perfekt och kommer aldrig att bli men jag är ta mig fan stolt över mina stora hängpattar, tigerränder och extra hull. Men jag är inte alla så snälla tänk en gång extra innan ni kommenterar andras utseende. 
/L




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0