Hur kommer det sig?

Hur kommer det sig att man ofta ser att människor gillar andra människors olycka, smärta och så vidare? 
Hur kan man tex gilla en status på Facebook som beskriver sorg eller att det har skett en olycka med sig själv eller någon i ens närhet? Jag förstår liksom inte poängen med det. Mår man bra av det eller känner man sig själv glad när någon annan mår dåligt? 

Det är ofta jag ser detta och även rent ut sagt korkade kommentarer på tex Facebook, Instagram och andra sidor. 
Jag önskar att jag kunde förstå varför människor agerar så här. Mår personerna dåligt själv? Är det ren skadeglädje eller är det rent av den svenska avundsjukan som gör att när något väl är dåligt så gillar man det istället för allt det positiva? 
Kan det vara så konstigt? Varför tänker man inte ett steg längre? Varför sårar man andra medvetet när många lägger upp sina mindre bra statusar för att få stöd eller rent av bara behöver få det ur sig? 
Vore det inte bättre att skriva något positivt eller att bara ignorera det. 
Har man inget snällt att skriva så låt bli, tänk mer än en gång för ingen vet hur den som sitter bakom den andra skärmen mår och vad den går igenom. 

Mer kärlek till alla 💜 
Nu är detta ett tidsinställt inlägg då jag är på jobbet när detta publiceras.
/XOXO 

Pilla
2015-06-10 @ 07:52:51
URL: http://melvinbuse.bloggplatsen.se

För de har ingen egen jävla liv alltså. Måste bara gilla eller vara taskig för kanske deras liv som går bra. Stå på dig och försök vara stark även om det är svårt. :-/

Svar:
Linda Svensson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0