Misslyckad och fet

Tänk om allt kunde vara svart eller vitt någon gång! Tänk om man kunde få ett rakt svar istället för att det ska gå i cirklar. Tänk så mycket lättare allt hade varit då för alla partner. 
Jag är allt annat än felfri, jag begår mina fel och jag har mina brister jag jobbar med. Jag är en känslomänniska och styrs helt av det. Jag får hela tiden jobba med det och det är tufft. Långt har jag kommit men har ändå långt kvar och kommer säkert att ha hela livet då nya situationer dyker upp. 
Mitt liv är inte svart eller vitt, mitt liv är kantat av ett kaos av känslor som jag försöker reda ut innan det blir ohållbart för mig själv och allt blir fel. Jag önskar att jag hade bättre kontroll när det gäller den biten och jag vet om att några har utnyttjat det faktum att jag inte har den kontrollen alltid. Det sårar men egentligen så är det väl mitt eget fel som inte lär mig att ha kontrollen. 
 
Just nu är jag mest ledsen hela tiden, varför? Ja säg det, ibland har jag såna perioder och jag försöker lista ut varför dem kommer.
Jag är en tröstätare, ja jag gick ner massor, ja jag har gått upp igen. Varför, jo för att jag inte kunde hantera allt och åt en massa, åt helt fel. Helt klart mitt eget fel och det är jag som får kämpa med allt igen. Men snacka inte om att jag är fet, att jag är misslyckad, att jag har misslyckats bakom min rygg. Jag har enormt svårt att hantera det och det gör min syn på mig själv så mycket sämre. Snälla prata med mig istället, jag vet om att jag har misslyckats men jag kämpar med mycket på många plan.
Jag är inte felfri och jag begår mina misstag med mig själv och med andra. 
 
Vet inte varför jag skrev detta så att alla kan läsa men jag behövde få det ur mig och kanske förstår någon mig lite bättre.
/L
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thestoryoflilo.se

Mitt lilla lingonställe av kräk och glädje

RSS 2.0